Kiitos kuluneesta vuodesta ja hyvää uutta vuotta 2023!

31.12.2022

Vuosi 2022 ei ollut ay-aktiivin näkökulmasta se kaikkein tylsin vuosi: oli JHL:n edustajistovaalit, työehtoneuvottelut sekä työtaistelut. Aina ei ollut ihan helppoa ja välillä alkoi jo melkein jännittää. Selvittiin kuitenkin hienosti. Isoin kiitos kuuluu kaikille jäsenillemme.

Rauha ei kuitenkaan ole maassa kuin hetkellisesti. Julkista sektoria, Staraa sen mukana, moukaroidaan joka suunnasta. Rahaa pitäisi säästää, mutta tulosta tuottaa. Pikkuinen puutarhuri tai putkenlaskija olisi varmaan helppo säästökohde, eikä kukaan pientä vilunkia huomaa… Mutta kylläpäs huomaa, eikä säästämisestä työntekijän kustannuksella ainakaan helppoa tule! Siitä pitää huolen meidän taitavat luottamusmiehet, yhteistoimintavastaavat ja työsuojeluvaltuutetut. Yhdistyksen hallitus hoitaa sitten sen paperinpyörittelyn ja byrokratian.

Jatketaan ensi vuosi vähintään samaan malliin, ellei jopa paremmin. Luvassa on lisää haasteita ja kovaa työtä, mutta onneksi myös vähän lohdutusta. Ainakin niille, jotka matkustamisesta tykkää…

Stara jhl 004:n hallitus kiittää kaikkia yhdistyksen jäseniä vuodesta 2022. Jokainen teistä on tärkeä!

Ida Roitto
sihteeri