Soldatholmen

Soldatholmen on Raaseporissa sijaitseva mökkipaikka. Sen käyttö on mahdollista yhdistysten Stara jhl 004 ja HSY jhl 211 jäsenille. Mökkien yllä- ja kunnossapidosta vastaa Soldatholmen-säätiö.

Ajomatka Soldatholmeniin on mutkainen, mutta vaivan arvoinen. Mökkitontti sijaitsee kauniin Kirkkojärven rannalla.

Kokonaisuuteen kuuluu:

• kaksi neljän henkilön mökkiä ja pieni lisämökki
  • pihakeittiö
  • rantasauna
  • grillikatos
  • puuliiteri polttopuineen
  • kaksi huussia

Ajanvietteeksi löytyy mm. soutuvene, kalastustarvikkeita ja pihapelejä.

Soldatholmen-säätiö

Soldatholmen-säätiö on perustettu 1983 Helsingin katurakennustyöläisten ammattiosaston toimesta. Yhdistyksen jäsenille ja heidän perheilleen haluttiin tarjota paikka vapaa-ajanviettoon ja virkistykseen. Työnantajan organisaatiomuutosten takia osa ammattiosaston jäsenistä on sittemmin siirtynyt vesilaitoksen palvelukseen ja siellä toimivaan ammattiosastoon JHL 211:ta. Tämän ammattiosaston jäsenet ovat edelleen oikeutettuja Soldatholmenin käyttämiseen.

Helsingin puhtaanapitolaitoksen ammattiosasto ja Helsingin koneenkäyttäjien ammattiosasto lakkauttivat toimintansa 1994 ja puistotyöntekijäin yhdistys myöhemmin vuonna 2002. Kun lakkautettujen yhdistysten jäsenet siirtyivät Helsingin ympäristötyöntekijät JHL ry:n 004:n jäseniksi, sai Soldatholmen uusia virkistyspalvelujen käyttäjiä.